Tiivi mukana Best Seller – kilpailussa

Tiivi on mukana Suomen korkeakouluopiskelijoille suunnatussa myyntikilpailussa, Best Seller Competitionissa. Kilpailuun osallistuu myynnin opiskelijoita useista Suomen ammattikorkeakouluista.

Tiivi on toiminut partnerina Haaga-Helia korkeakoulun kanssa jo useamman vuoden ajan, sillä Haaga-Helia on yksi suurimmista myyntityön opettamiseen keskittyneistä korkeakouluista ja Tiivin liiketoiminta ja menestys perustuu laadukkaaseen myyntityöhön ja osaaviin myyjiin – niin alalle vastatulleisiin kuin kokeneisiin konkareihinkin.  

Tänä vuonna Haaga-Helia on järjestysvuorossa Suomen korkeakouluopiskelijoille suunnatussa myyntikilpailussa, Best Seller Competitionissa, jossa Tiivi toimii sponsorina. Kilpailuun osallistuu myynnin opiskelijoita useista Suomen ammattikorkeakouluista ja tapahtuma huipentuu 10.4. järjestettävään finaaliin Haaga-Helian kampuksella Pasilassa.  

Best Seller Competition on kaikille suomalaisille korkeakouluille avoin myyntikilpailu, jonka tavoitteena on ammattimaisen myyntityön arvostuksen nostaminen sekä sen kehittäminen.  

Tiiviltä mukana tuomaroimassa ja verkostoitumassa myynnin opiskelijoiden kanssa ovat liiketoimintapäällikkö Mika Kanervo, HR:n Henna Paananen ja uudiskohdemyynnin myyntipäällikkö Lauri Puranen.   

Myyntityön arvostuksen nostaminen prioriteettina 

Tiivi on mukana tukemassa kilpailua, koska haluamme erityisesti olla mukana kasvattamassa myyntityön arvostusta. Myynti ei tyypillisesti ole ensimmäinen uravalinta monelle nuorelle Suomessa, ja siksi me haluammekin yrityksenä olla mukana vahvistamassa käsitystä siitä, että myynti on tärkeä, varteenotettava ja vastuullinen uravaihtoehto, jonka parista löytyy loputtomasti menestyksen mahdollisuuksia.  

Myyntityö on yksi liiketoiminnan kulmakivistä, mutta sen arvostus on usein jäänyt muiden ammattien varjoon. Ilman myyntityötä yritykset eivät kuitenkaan voisi kasvaa, kehittyä tai edes selviytyä. Myyjät ovat niitä, jotka tuovat yritykselle tuloja, luovat asiakassuhteita ja edistävät brändin tunnettuutta. On aika nostaa myyntityön arvostus sille kuuluvaan asemaan. 

”Asiantuntijamyyjiemme tehtävänä on löytää jokaiselle asiakkaalle arkea parantavat ikkuna- ja oviratkaisut. Tavoitteenamme on nostaa suomalaisten kotien asumisen laatua ikkuna ja ovi kerrallaan”, kertoo Mika Kanervo.  

Tiivin liiketoiminnassa lähes kaikki henkilöstöstä työskenteleekin myynnin ja asiakaspalvelu parissa joko suoraan tai välillisesti – palkkalistoilla sekä kumppaniyrityksinä. Ilman näitä myynnin ammattilaisia, ei meillä olisi liiketoimintaa! Lisäksi, käytännössä kaikissa työtehtävissä tarvitaan vuorovaikutuksen keinoja, joka on olennainen osa myyntityötä.  

Myyntityön arvostuksen nostaminen ei ole pelkästään yrityksien etu, vaan se vaikuttaa myös yhteiskuntaan laajemmin. Arvostettu myyntityö houkuttelee alalle lahjakkaita ja motivoituneita ihmisiä, mikä puolestaan edistää innovaatioita ja talouskasvua. Myyntityön arvostus on siis investointi tulevaisuuteen. 

On aika tunnustaa myyntityön merkitys ja antaa sille ansaittu arvostus. Myyjät ovat yritysten menestyksen avain, ja heidän panostaan tulisi nähdä ja arvostaa joka päivä. Best Seller – kilpailuun osallistuminen ja mukana oleminen on yksi askel lähempänä tätä tavoitetta.