Best Seller Competition 2025 sai arvoisensa päätöksen ja upean voittajan 

Tiivi osallistui tänä vuonna Best Seller Competition sponsoriksi. Best Seller Competition on kaikille suomalaisille korkeakouluille avoin myyntikilpailu, jonka tavoitteena on erityisesti ammattimaisen myyntityön arvostuksen nostaminen sekä sen kehittäminen.

Best Seller Competition -kilpailuun osallistuu opiskelijoita useista Suomen korkeakouluista ja mukana on erityisesti niitä korkeakouluja, joiden opinnoissa on myyntityön opintoja ja painotusta.  

Tiivi on toiminut Haaga-Helian partnerina jo useamman vuoden ja jälleen tänä vuonna Haaga-Helian ollessa kilpailun järjestysvuorossa, Tiivi halusi ehdottomasti lähteä mukaan tukemaan kilpailua.  

– Osallistuminen kisaan on iso mutta merkittävä panostus kumppanuuteemme. Meidänkin yrityksemme liiketoiminnan keskiössä on ammattimainen myynti ja juuri siksi on todella tärkeää olla mukana tukemassa ja verkostoitumassa myynnin tulevien ammattilaisten keskuudessa” kertoo HR:n Henna Paananen.  

Tasaväkinen ja tasokas kilpailu 

Tapahtuma huipentui 10.4. järjestettyihin välieriin ja finaaliin Haaga-Helian kampuksella Pasilassa. Tiivi sai kunnian tuomaroida alkuerien lisäksi niin välieriä sekä tiukkaa ja tasaväkistä finaaliakin.   

Finaaliin pääsi tänä vuonna opiskelijoita Haaga-Heliasta, Oulun Ammattikorkeakoulusta ja Laurea Ammattikorkeakoulusta. Erittäin tasaväkisen ja tasokkaan kilpailun voitti Iiris Jakobsson Laurea ammattikorkeakoulusta.  

Illan voittaja valittiin ja finalistit palkittiin päivän huipentavassa juhlagaalassa Katajanokan Pier 4 – rakennuksessa, jossa kaikki kilpailuun osallistuja ja sponsorit saivat saapuessaan ihastella merimaisemaa ja tunnelmaa Haapajärven tehtaallamme valmistettujen ikkunoiden läpi.  

Paljon onnea Iirikselle ja muille finalisteille sekä kaikille kilpailuun osallistuneille upeista suorituksista! 

Best Seller Competition 2025 finalistit palkittiin juhlaillallisessa. Finalistit (vas.) Kari Huotari / Haaga-Helia AMK, Laura Töykkälä, Haaga-Helia AMK, Iiris Jakobsson, Laurea AMK ja Kristian Trög, Oulu AMK.  

Iiris totesi omaa voittosuoritustaan analysoidessaan, että oli pitkään pohtinut osallistumista kilpailuun ja hieman yllättäen vaan: ”Päätin, että osallistun, ja näin siinä sitten kävi”! 

Siinähän kävi sitten todella hienosti – paljon onnea Iiris! 

Mitä opimme Best Seller Competitionista?  

– Lähdimme yrityksenä tukemaan kilpailua, koska haluamme olla mukana kasvattamassa ammattimaisen myyntityön arvostusta ja opetusta Suomessa. On myös todella tärkeää nähdä ja tukea, miten ammattimaisesti myyntiä opetetaan Suomen korkeakouluissa. Oppina kilpailusta matkaan tarttui se, että myynnissä tulee olla rakennetta! Jokainen kilpailija pysyi omissa suorituksissaan arviointikriteeristön mukaisessa rakenteessa, ja se loi erittäin onnistuneen pohjan kaikille kilpailusuorituksille, summaa Tiivin liiketoimintapäällikkö Mika Kanervo.  

Opimme kilpailusta myös, että Suomessa todella kasvaa upeita myynnin lahjakkuuksia.  Myynnin opetus on tasokasta ja myynnin tehtävien arvostus on korkeaa. Päivän aikana tavattiin myös tapahtumatorilla opiskelijoita, joista kaikki olivat uteliaita, yrittäjähenkisiä ja kiinnostuneita juuri myynnin tehtävistä. 

Kilpailussa mukana oleminen sponsorina oli meille yrityksenä merkittävä ja hieno kokemus, ja olemme todella iloisia ja ällistyneitä Suomen myynnin ja koko yhteiskunnan tulevista, uusista kyvyistä ja lupauksista!